طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
در آذربایجان‌شرقی بیش از 700 شرکت فناور و 208 شرکت دانش بنیان وجود دارد اما این شرکت‌ ها با مشکلاتی نیز مواجه هستند که نیازمند تمهید مسئولان است.
پارک‌های علم و فناوری، مرکزی برای تبدیل علم به ثروت
سعی شده است درهای پارک برای همه دانشگاه‌ها، منابع انسان و کسانی که دارای طرح و ایده خلاقانه و نوآورنه و یک مدل کسب و کار برای آن هستند، باز شود.
نتیجه این اقدام در آذربایجان شرقی باعث افزایش 3 برابری تعداد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و ایجاد اشتغال برای بیش از 3 هزار از فارغ التحصیلان دانشگاه ‌ها شده است. در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی مقام پنجم در بین استان‌های کشور را دارد.
مشکلات عمده شرکت‌ها:
فضای اختصاص داده شده
نقدینگی، سرمایه در گردش
راه‌حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان:
مهمترین کمک کشور تامین بازار محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان با برخورداری از شرایط تسهیلات بلاعوض و مدت زمان تنفس طولانی برای بازیابی میتوان بهتر و سریع کلیه‌ی شرکت‌ها را وارد چرخه تولید کشور کنند.
ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آستانه سفر رئیس جمهور به استان، خواسته‌هایی مطرح کردند که با تحقق به آن‌ها می‌توان امیدوار شد؛ اجرای قوانین و مقررات با دقت و سهولت باعث استفاده‌ی بهتر شرکت‌ها از تسهیلات خواهد شد.
جناب آقای واعضی ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تصویب و ابلاغ جدید قانون حمایت از طرح‌های دانش بنیان را بسیار ارزشمند دانست و در عین حال به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن تاکید کر از جمله::
تقویت زیر ساخت‌ها یعنی افزایش اراضی پارک علم و فناوری
آماده سازی اراضی برای واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان
تسهیل راحت دسترسی پارک علم و فناوری که خواسته اصلی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌باشد.

حمایت از طرح‌های دانش بنیان یعنی ایجاد ثروت و اشتغال پایدار و به عنوان ضرورتی است که کشورمان بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 − 3 =

فهرست